Drepturile si obligatiile pacientului

Drepturile pacientului  
  1. Pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
  1. Pacienții au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale.
  1. Pacienții  au  dreptul  de  a  cunoaște  identitatea,  statutul  profesional  și  calificarea  celor  care  asigură serviciul de sănătate.
  1. Dreptul  de  a  fi  informați  în  legătură  cu  starea  sănătății  lor,  cu  procedurile  terapeutice  propuse,  cu diagnosticul și prognoza afecțiunii.
  1. Informațiile trebuiesc comunicate pacienților într-o manieră adecvată capacității lor de înțelegere. Dacă  pacientul nu vorbește  limba oficială, trebuie  să existe mijloace de traducere.
  1. Dreptul  de  a  fi  informat  și  de  a  lua  o  decizie  referitoare  la  efectuarea  unor  activități  de  cercetare / învățământ care implică persoana sa.
  1. După ce au fost informați asupra tratamentului pacienții au dreptul să-l accepte sau să-l refuze.
  1. Când  pacienții  sunt  incapabili  să-și  exprime  voința  și  este  necesară intervenția  medicală  de urgență consițământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzu consițământului.
  1. În  cazul  pacienților  fără  discernământ  consițământul  este  exprimat  în scris  de  aparținătorul  sau reprezentantul legal.
  1. Pacienții au  dreptul  de  a  fi  informați  asupra  facilităților  de  care  dispune spitalul  pentru  asistență personală, siguranța și confortul său.
  1. Dreptul pacientului la intimitate și la confidențialitatea tuturor informațiilor legate de afecțiunea sa.
  1. Pacienții au dreptul de a fi vizitați cu condiția respectării programului de  vizită stabilit de conducerea spitalului și de fiecare secție în funcție de specificul său.
  1. Pacienții au dreptul să primească la cerere servicii religioase.
  2. Dreptul la continuitatea îngrijirilor.
  3. Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o manieră  justă, eficientă, promptă și de a fi informați asupra rezultatului.
  1. Dreptul la ingrijirea cu respect si consideratie fata de valorile,convingerile si intimitatea pacientului.
Obligațiile pacientului
  1. Odata internat,sunteti obligat sa purtati pe  durata  internării ținuta  regulamentară  de  spital.
  2. Spitalul dispune de conditii pentru pastrarea unei igiene corporale-va  rugam,folositi-va de aceasta oportunitate!
  3. Sa nu părăseasca unitatea sanitară fara acordul medicului.
  4. Este interzis consumul de băuturi alcoolice și fumatul în incinta spitalului.In   interesul sanatatii Dvs. faceti un mic efort de vointa si lasati-va de fumat!
  5. Sa respecte Regulamentul de Ordine Interioară al spitalului .
  6. Va rugam sa  respectati unitatea sanitara  si  sa aveti  o atitudine  civilizata  fata  personalul  medical  și de  îngrijire,  precum  și fata  de  ceilalți pacienți.
  7. Sa respecte programul de liniste intre orele 2200 – 0630 si sa păstreze curățenia  în incinta spitalului.
  8. Nu se permite tulburarea liniștii, degradarea mobilierului și bunurilor din dotarea secției și spitalului.
  9. Sa respecte toate actiunile privind igiena si curatenia care  se desfasoara in spital, inclusiv in saloane (activitatea infirmierelor incepe la ora 630). Sa permita aerisirea saloanelor de cel putin 2 ori pe zi, si ori de cate ori este  nevoie.
  10. Sa respecte programul de servire a mesei.
  11. Sa pastreze alimentele de orice fel numai in frigider (nu pe masa sau noptiera).
  12. Sa evite  convorbirile  telefonice  dupa  orele  2200,  acestea  putand  fi efectuate numai in cazuri de stricta necesitate.
  13. Sa vizioneze programele TV fara a deranja ceilalti pacienti.
14.Sa achite contravaloarea serviciilor deosebite de cazare si masa conform tarifelor afisate, daca este cazul
  1. Sa respecte programul de vizita :luni-vineri 1500-2000, sambata-duminica 1000-2000
  2. Sa foloseasca  toate facilitatile  din unitatea sanitara  cu  responsabilitate  si atentie,  in  caz  contrar, acestia putand suporta contravaloarea eventualelor  defectiuni.

Informare COVID19

Informatii despre covid19