Drepturile pacientului
- Pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
- Pacienții au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale.
- Pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigură serviciul de sănătate.
- Dreptul de a fi informați în legătură cu starea sănătății lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii.
- Informațiile trebuiesc comunicate pacienților într-o manieră adecvată capacității lor de înțelegere. Dacă pacientul nu vorbește limba oficială, trebuie să existe mijloace de traducere.
- Dreptul de a fi informat și de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activități de cercetare / învățământ care implică persoana sa.
- După ce au fost informați asupra tratamentului pacienții au dreptul să-l accepte sau să-l refuze.
- Când pacienții sunt incapabili să-și exprime voința și este necesară intervenția medicală de urgență consițământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzu consițământului.
- În cazul pacienților fără discernământ consițământul este exprimat în scris de aparținătorul sau reprezentantul legal.
- Pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilităților de care dispune spitalul pentru asistență personală, siguranța și confortul său.
- Dreptul pacientului la intimitate și la confidențialitatea tuturor informațiilor legate de afecțiunea sa.
- Pacienții au dreptul de a fi vizitați cu condiția respectării programului de vizită stabilit de conducerea spitalului și de fiecare secție în funcție de specificul său.
- Pacienții au dreptul să primească la cerere servicii religioase.
- Dreptul la continuitatea îngrijirilor.
- Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o manieră justă, eficientă, promptă și de a fi informați asupra rezultatului.
- Dreptul la ingrijirea cu respect si consideratie fata de valorile,convingerile si intimitatea pacientului.
Obligațiile pacientului
- Odata internat,sunteti obligat sa purtati pe durata internării ținuta regulamentară de spital.
- Spitalul dispune de conditii pentru pastrarea unei igiene corporale-va rugam,folositi-va de aceasta oportunitate!
- Sa nu părăseasca unitatea sanitară fara acordul medicului.
- Este interzis consumul de băuturi alcoolice și fumatul în incinta spitalului.In interesul sanatatii Dvs. faceti un mic efort de vointa si lasati-va de fumat!
- Sa respecte Regulamentul de Ordine Interioară al spitalului .
- Va rugam sa respectati unitatea sanitara si sa aveti o atitudine civilizata fata personalul medical și de îngrijire, precum și fata de ceilalți pacienți.
- Sa respecte programul de liniste intre orele 2200 – 0630 si sa păstreze curățenia în incinta spitalului.
- Nu se permite tulburarea liniștii, degradarea mobilierului și bunurilor din dotarea secției și spitalului.
- Sa respecte toate actiunile privind igiena si curatenia care se desfasoara in spital, inclusiv in saloane (activitatea infirmierelor incepe la ora 630). Sa permita aerisirea saloanelor de cel putin 2 ori pe zi, si ori de cate ori este nevoie.
- Sa respecte programul de servire a mesei.
- Sa pastreze alimentele de orice fel numai in frigider (nu pe masa sau noptiera).
- Sa evite convorbirile telefonice dupa orele 2200, acestea putand fi efectuate numai in cazuri de stricta necesitate.
- Sa vizioneze programele TV fara a deranja ceilalti pacienti.
14.Sa achite contravaloarea serviciilor deosebite de cazare si masa conform tarifelor afisate, daca este cazul
- Sa respecte programul de vizita :luni-vineri 1500-2000, sambata-duminica 1000-2000
- Sa foloseasca toate facilitatile din unitatea sanitara cu responsabilitate si atentie, in caz contrar, acestia putand suporta contravaloarea eventualelor defectiuni.